Kapellet

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

St Johanneskyrkan, Falun

Av Katti - 11 november 2010 16:41



St Johanneskyrkan byggdes av metodisterna 1890 och har sedan dess hört till flera olika samfund. Tror den var pingstkyrka ett tag. När dessa bilder togs tillhörde den Frälsningsarmén men såldes 2009.

Har inga (egna) bilder inifrån kyrkan och dess lokaler men jag såg bilderna från säljannonsen och det fanns en liten "kyrksal" och ett flertal kontor och ett kök med matsal.




Den rosa kyrkbyggnaden ligger fantastiskt vackert intill Faluån i östra delarna av centrala Falun.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - 5 juni 2016 16:30

  Ett litet kapell jag helt har missat på mina resor, är det som ligger vid Storforsen, längs väg 374. Det ligger fantastiskt vackert på en kulle med utsikt över forsen och älven. Hade för tillfället bara mobilen att tillgå, men den fungerade helt ...

Av Katti - 21 mars 2014 12:38

  En varm sommardag besökte jag den katolska kyrkan i Narvik. Lite svårfotograferad då det är trångt på gatan framför kyrkan och solen gassade och gav svårt fotoljus.                         ...

Av Katti - 16 maj 2012 11:31


    Skattunge kyrka, Skattungbyn   Orsa församling Västerås stift   ...

Av Katti - 29 februari 2012 22:14

    Misjonskirken i Narvik. Kyrkan ligger mitt i centrala stan men kan ändå vara lite svår att få ögonen på - det höga tornet till trots. Narviks gator är lite branta på sina håll. Har inte hittat någon information om själva byggnaden så jag v...

Av Katti - 29 februari 2012 21:50

      Harry Gangvik Tromsø gjorde ritningarna till Kristus Konge-kyrkan i Narvik. Bakgrunden är att utländska arbetare gästade Narvik och malmhamnen under sjuttiotalet och en katolsk kyrka efterfrågades. Pengar samlades in från Tyskland, var...

Skapa flashcards